Bimbó út 139/B

Csontpótlás

Csontpótlás, gerincaugmnetációs műtét - Ridge augmentation surgery or bone grafting

GERINC AUGMENTÁCÓS MŰTÉT  – AZAZ CSONTPÓTLÁS

Azokban az esetekben van szükség erre a beavatkozásra, amikor egy implantátum beültetése nem lehetséges, mert a csont egy része felszívódott, elvékonyodott és nem biztosít megfelelően stabil alapokat a fogbeültetéshez. Ez lehet annak a következménye, ha túl hosszú idő telik el a foghúzás után, de lehet alkati jellemző is. A műtét során különböző csontpótló anyagokat illetve membránokat használunk a csont szélesítésére, 9 hónapot várunk a rögzülésre.

Mikor van szükség a  csontpótlásra?

Azokban az esetekben van szükség erre a beavatkozásra, amikor egy implantátum beültetése nem lehetséges, mert a csont egy része felszívódott, elvékonyodott, és nem biztosít megfelelően stabil alapokat a fogbeültetéshez. Ez lehet annak a következménye, ha túl hosszú idő telik el a foghúzás után, de lehet alkati jellemző is. Szükség lehet a műtétre akár esztétikai célból, akár preventív céllal is.

Hogyan történik a beavatkozás?

Az eljárás helyi érzéstelenítésben történik, és a legmodernebb érzéstelenítő anyagoknak és technikáknak köszönhetően általában fájdalommentes. Amennyiben mégis fájdalmat érez a beavatkozás alatt, kérjük azonnal jelezze!
A műtét során lebenyképzést követően a csontot  csontpótlóval, saját csonttal, vagy a kettő keverékével felépítjük,  majd membránt applikálunk a csontpótlásra. A membránt általában a csonthoz rögzítjük.
A beavatkozás során a beültetendő csontpótló anyag liofilizált, biológiai eredetű csont steril szerves váza: a Bio Oss.
A behelyezett membrán lehet felszívódó, vagy nem felszívódó, utóbbit 9 hónap elteltével egy második műtét során eltávolítjuk. Gyakran a lágyszövetek szélesítésére is szükség van a szájpadlásból kivett saját szövet átültetésével. A donorterület idővel szépen telődik, a kivett szövet helyén új képződik.  A műtétet a varratok behelyezésével fejezzük be.

Mire figyeljen a műtétet követően?

Kérjük, hogy a beavatkozás után az érzéstelenítő hatásának elmúlásáig ne étkezzen, folyadékot lehet fogyasztani. Fontos a terület jegelése: az arcbőrt krémmel be kell kenni, majd hűtőzselét rongyba csavarni, és 5 percre az arcbőrre tenni, majd 5 percenként ismételni.

Szükség van továbbá antibiotikum és fájdalomcsillapító szedésére, erről a műtét után a kezelőorvos tájékoztatni fogja. Az antibiotikum mellé érdemes probiotikumot is fogyasztani, az esetleges emésztőszervi mellékhatások miatt. Két hétig a területet csak öblítéssel, vagy puha (sebészi) fogkefével szabad tisztítani!

A szájüreg tisztántartása átmenetileg nehezebbé válik, azonban a gyógyuláshoz elengedhetetlen a szájüreg jó higiénés állapota. Napont kétszer a fogmosást követően öblögessen Curasept ADS 220 oldattal! Az oldatot töményen használja, öblögessen vele legalább 1 percig, majd azt követően már ne öblítse ki a száját!
A műtétet követően puha, könnyen rágható  ételek fogyasztása javasolt.

LEHETSÉGES SZÖVŐDMÉNYEK

A műtéti terület fájdalma természetes jelenség, melyet fájdalomcsillapító gyógyszerekkel hatásosan tudunk csillapítani. A fájdalom ritkán a nyakba és arcizmokba is kisugározhat. Felléphet átmeneti szájnyitási korlátozottság is, mely miatt tanácsos pár napig pépes vagy folyékony ételeket fogyasztani.

A műtét után arcduzzanat alakulhat ki, mely egyénenként változó lehet, általában a műtét utáni második-harmadik napon a legkifejezettebb, majd a későbbiekben napról-napra fokozatosan csökken a mértéke. Esetenként a duzzanat teljes visszahúzódása hosszabb időt, akár egy-két hetet is igénybe vehet. Az arc és a nyak bőre alatt a műtéti területről a szövetek közé szivárgó felületes vérömleny miatt különböző bőrelszíneződések alakulhatnak ki, melyek néhány héten belül maguktól felszívódnak.

SoulDental Fogászat - SoulDental Dentistry

Fontos számunkra pácienseink tájékoztatása, információkkal történő ellátása. Ezt minden esetben megtesszük szóban. de, fontosnak tartjuk, hogy ezek a leírások bármikor elérhatőek legyenek pácienseink számára.

Pácienstájékoztatók

Áraink

• Csontpótló műtét

• 255 000 Ft