Csontpótás

GERINC AUGMENTÁCÓS MŰTÉT  – AZAZ CSONTPÓTLÁS

Azokban az esetekben van szükség erre a beavatkozásra, amikor egy implantátum beültetése nem lehetséges, mert a csont egy része felszívódott, elvékonyodott és nem biztosít megfelelően stabil alapokat a fogbeültetéshez. Ez lehet annak a következménye, ha túl hosszú idő telik el a foghúzás után, de lehet alkati jellemző is. A műtét során különböző csontpótló anyagokat illetve membránokat használunk a csont szélesítésére, 9 hónapot várunk a rögzülésre.

Mikor van szükség a  csontpótlásra?

Azokban az esetekben van szükség erre a beavatkozásra, amikor egy implantátum beültetése nem lehetséges, mert a csont egy része felszívódott, elvékonyodott, és nem biztosít megfelelően stabil alapokat a fogbeültetéshez. Ez lehet annak a következménye, ha túl hosszú idő telik el a foghúzás után, de lehet alkati jellemző is. Szükség lehet a műtétre akár esztétikai célból, akár preventív céllal is.

Hogyan történik a beavatkozás?

Az eljárás helyi érzéstelenítésben történik, és a legmodernebb érzéstelenítő anyagoknak és technikáknak köszönhetően általában fájdalommentes. Amennyiben mégis fájdalmat érez a beavatkozás alatt, kérjük azonnal jelezze!
A műtét során lebenyképzést követően a csontot  csontpótlóval, saját csonttal, vagy a kettő keverékével felépítjük,  majd membránt applikálunk a csontpótlásra. A membránt általában a csonthoz rögzítjük.
A beavatkozás során a beültetendő csontpótló anyag liofilizált, biológiai eredetű csont steril szerves váza: a Bio Oss.
A behelyezett membrán lehet felszívódó, vagy nem felszívódó, utóbbit 9 hónap elteltével egy második műtét során eltávolítjuk. Gyakran a lágyszövetek szélesítésére is szükség van a szájpadlásból kivett saját szövet átültetésével. A donorterület idővel szépen telődik, a kivett szövet helyén új képződik.  A műtétet a varratok behelyezésével fejezzük be.

Mire figyeljen a műtétet követően?

Kérjük, hogy a beavatkozás után az érzéstelenítő hatásának elmúlásáig ne étkezzen, folyadékot lehet fogyasztani. Fontos a terület jegelése: az arcbőrt krémmel be kell kenni, majd hűtőzselét rongyba csavarni, és 5 percre az arcbőrre tenni, majd 5 percenként ismételni.

Szükség van továbbá antibiotikum és fájdalomcsillapító szedésére, erről a műtét után a kezelőorvos tájékoztatni fogja. Az antibiotikum mellé érdemes probiotikumot is fogyasztani, az esetleges emésztőszervi mellékhatások miatt. Két hétig a területet csak öblítéssel, vagy puha (sebészi) fogkefével szabad tisztítani!

A szájüreg tisztántartása átmenetileg nehezebbé válik, azonban a gyógyuláshoz elengedhetetlen a szájüreg jó higiénés állapota. Napont kétszer a fogmosást követően öblögessen Curasept ADS 220 oldattal! Az oldatot töményen használja, öblögessen vele legalább 1 percig, majd azt követően már ne öblítse ki a száját!
A műtétet követően puha, könnyen rágható  ételek fogyasztása javasolt.

LEHETSÉGES SZÖVŐDMÉNYEK

A műtéti terület fájdalma természetes jelenség, melyet fájdalomcsillapító gyógyszerekkel hatásosan tudunk csillapítani. A fájdalom ritkán a nyakba és arcizmokba is kisugározhat. Felléphet átmeneti szájnyitási korlátozottság is, mely miatt tanácsos pár napig pépes vagy folyékony ételeket fogyasztani.

A műtét után arcduzzanat alakulhat ki, mely egyénenként változó lehet, általában a műtét utáni második-harmadik napon a legkifejezettebb, majd a későbbiekben napról-napra fokozatosan csökken a mértéke. Esetenként a duzzanat teljes visszahúzódása hosszabb időt, akár egy-két hetet is igénybe vehet. Az arc és a nyak bőre alatt a műtéti területről a szövetek közé szivárgó felületes vérömleny miatt különböző bőrelszíneződések alakulhatnak ki, melyek néhány héten belül maguktól felszívódnak.

Fontos számunkra pácienseink tájékoztatása, információkkal történő ellátása. Ezt minden esetben megtesszük szóban. de, fontosnak tartjuk, hogy ezek a leírások bármikor elérhatőek legyenek pácienseink számára.

Pácienstájékoztatók

Áraink

• Csontpótló műtét

• 210 000 Ft