Talán Ön is érintett! – A fogágybetegség megelőzhető

ArtsIllustratedStudios_Souldental_2613

Amit mindenkinek tudnia kell a fogágybetegségről

Gyakran vérzik az ínye? Rossz ízű a szája? Kellemetlen szagú a lehelete? Gyakran szorul ételmaradék a fogai közé, és egyre nehezebben tudja tisztítani a fogközöket?

TALÁN ÖN IS ÉRINTETT!

A fogágybetegség észrevétlen tünetei miatt gyakran csak késve diagnosztizálható probléma. A fogágybetegség, köznyelven fogínysorvadás több embert érint manapság, mint gondolnánk, hazánkban mondhatni népbetegségnek számít. Megdöbbentő, de a lakosság közel 70%-ánál mutatható ki a fogínysorvadás valamely stádiuma.

Miért alakul ki?

A mai kutatási eredmények alapján már egyre több adat támasztja alá, hogy az ínygyulladásnak – ami a fogágybetegség kialakulásának alapját képezi – fő oka a fogak felszínén felhalmozódó dentális plakk. A fogágybetegség, noha minden esetben ínygyulladással kezdődik, nem minden esetben alakul ki. Megjelenéséhez szükség van genetikai hajlamra, illetve egyéb hajlamosító tényezők jelenlétére is. A fentiekből adódóan azonban érdemes kiemelni, hogy megfelelő professzionális és egyénspecifikus plakk-kontrollal jelentősen csökkenthető a fogágybetegség előfordulása, és a már kialakult betegség esetén annak progressziója is.

Nézzük,  melyek a fogágybetegség kialakulását hajlamosító tényezők!

RIZIKÓFAKTOROK

Fokozott rágóerő

Dohányzás

Stressz

A szervezet védekezését csökkentő általános betegségek

Genetikai tényezők, családi halmozott előfordulás

Megismerve a hajlamosító tényezőket, láthatjuk, hogy a fogágybetegség lényegében magatartási betegség, mivel kialakulásában komoly szerepe van az életvitelnek, a táplálkozásnak, a dohányzásnak és az általános személyi higiénének.
Elméletileg helyes életvitellel, kiváló szájhigiéniával az ínygyulladás majdnem teljes egészében, a fogágybetegség kialakulása pedig közel 70–80%-ban megelőzhető!

MIT KELL TENNIE A FOGÁGYBETEGSÉG MEGELŐZÉSE ÉRDEKÉBEN?

ÖNNEK KÉT ALAPVETŐ TEENDŐJE VAN!

• minőségi szájhigiénia: rendszeres, alapos fogmosás, fogköztisztító kefe és fogselyem használatával
  • és a félévenkénti fogorvosi ellenőrzés

Nem vagyunk eszköztelenek, ha a betegség megállapításra kerül!  A fogágybetegség kimenetele ugyanis a folyamatos és szakszerű gondozáson: azaz a professzionális szájhigiéniai kezelésen, és a mindennapokban otthon végzett alapos szájápoláson múlik.

Mi az a professzionális szájhigiéniai kezelés?

A professzionális szájhigiéniai kezelés egy olyan komplex eljárás, melynek célja a fogak és a fogíny egészséges állapotának kialakítása és fenntartása. Az eljárás során maradéktalanul, mégis kíméletesen távolítjuk el a fogfelszínekhez/implantátumokhoz tapadt lepedéket és fogkövet.

A beavatkozás azonban nem itt ér véget.
A kezelés részét képezi az egyénre szabott szájhigiéniai tanácsadás is. Ennek során megismertetjük pácienseinket az otthoni szájápolás speciális eszközeivel, és azok helyes használatával. Tökéletesítjük fogmosási technikájukat, és állapotára szabott  fogápolási tanácsokkal látjuk el őket.

NE VÁRJA MEG, HOGY KOMOLYABB KEZELÉS VÁLJON SZÜKSÉGESSÉ!

Minél korábban derül ki, hogy probléma van, annál könnyebb orosolni azt. Ugyanis, ha már kialakultak a tünetek parodontológiai mélytisztításra, a kialakult ínytasakok kürettálására, adott esetben összetettebb parodontológiai beavatkozásokra, lebenyes tasak műtétekre, csontpótlásra, esetleg ínyplasztikára van szükség.

Tudni kell, ha már egyszer kialakult a betegség, annak kezelése élethosszig tart!
Az egyszer már aktív fogágybetegségen átesett egyén rendszeres professzionális mechanikai fogtisztításra és ellenőrzésre szorul.

Egy különleges ajánlat!

Ha OTP EP kártyával keres fel minket 50 %-os kedvezménnyel veheti igénybe parodontológiai szűréssel egybekötött általános fogászati szűrővizsgálatunkat.

• Derüljön ki időben, ha probléma van!

• Éljen a lehetőséggel!

• A SoulDental Fogászat kiemelt területe a parodontológia

Kedvezmény
  • Parodontológiai és általános fogászati szűrővizsgálat

• 50 %-os kedvezménnyel

Most csak 9000 Ft
  • Mit tartalmaz pontosan az ajánlat?

• általános fogászati szűrővizsgálat
    • daganatszűrés
    • parodontológiai szűrés

Kérjen időpontot!

Amit még tudnia kell rólunk!

Fogászatunkon nagy hangsúlyt fektetünk a fájdalom- és szorongásmentes fogászati kezelésekre. Nálunk nem csak álom a félelemmentes kezelés!

Célunk, hogy mindenkinél elérjük, hogy  a fogászati kezelések előtt és alatt a szorongás helyett a nyugalomé és mosolyé legyen a főszerep a fogorvostól, fogászati kezelésektől való félelem helyett.

Barátságos légkör, családias hangulat, betegközpontúság, gondos ellátás, empátia, figyelem – ez az, ami  fogászatunkon megalapozza a kezelések hangulatát.

Időpontkérés fogászati vizsgálattal egybekötött parodontológiai szűrésre